سین مثل سلامت تبلیغات 24 | آگهی و تبلیغات اینترنتی رایگان

 

خواص میوه جات وسبزیجات

انگور

انگور میوه‌ای شیرین و لذیذ و از نوع میوه‌های خوشه‌ای است. انگور میوه ای بهشتی است. یکی از خواص مهم انگور، تصفیه ی خون و خون ساز بودن آن است، البته این خاصیت در انگور قرمز بیشتر از انگور سبز است. لذا چنانچه از کم خونی رنج می برید، خوردن انگور قرمز یا یاقوتی را به شما توصیه می کنیم.

انگور قرمز از تصلب شرایین و انسداد رگ ها پیشگیری می کند.

مصرف انگور برای مبتلایان ( دیابت مرض قند) مضر است.

انبه

میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.

 

پیشگیری از سرطان- کاهش کلسترول -سلامت چشم -کمک به دیابتی‌ها - تقویت گوارش -کمک به دفع گرما تقویت سیستم ایمنی بدن 

 

 

 


خواص مغز هسته انبه
 
 
انبه داراي هسته بزرگي است كه در وسط آن مغز آن قرار درد كه بجاي مغز بادام مي توان از آن در شيريني جات استفاده كرد .
 
1-خوردن مغز هسته اسهال را برطرف مي كند .
 
2-براي معالجه سرماخوردگي مفید است.
 
3-سرفه هاي سخت را درمان مي كند .
 
4-درمان كننده بواسير خوني است .
 
5-خانم هائيكه دچار خونريزي از رحم مي باشند و يا بين دو عادت ماهيانه خونريزي دارند براي رفع آن بايد از مغز انبه استفاده كنند .
 
6-مغز هسته انبه كرم كش و ضد اسهال است .
 
7-براي تسكين آسم و تنگي نفس مفيد است .
 
8-ضد استفراغ است .


 

انجير

 

 

 

 

 

 

 

انجير ميوه‏اى مقوى و شيرين است كه در قرآن به آن قسم خورده شده است. نام عربى آن «تين» و نام انگليسى آن «FIG» مى‏باشد.

 

 

 

 

انجير تعريق بدن را زياد مى‏كند.
- ادرارآور است.
- حرارت بدن را كاهش مى‏دهد.

 

 

 

از جمله مهمترین خواص انجیر, نرم کردن روده می باشد,

از انجیر به عنوان تصفیه کننده خون نیز استفاده می شود که می تواند فشار و چربی خون را کنترل کند. همچنین آهن موجود در آن, کم خونی را درمان می کند. به دلیل داشتن کلسیم, باعث تراکم استخوان ها شده و وجود پتاسیم در آن از دفع کلسیم جلوگیری می کند و در نتیجه ماده مفیدی برای پیشگیری از پوکی استخوان می باشد.


 

اسفناج

 

 

اسفناج  داروی مهمی برای برطرف کردن بیماری پلاگر است . بیماری پلاگر یک نوع بیماری است که بعلت کمبود ویتامین B3 در بدن تولید می شود و نشانه های آن ضعف بدن ، تشنج ، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن است

 

اسفناج برای لاغر شدن و وزن کم کردن مفید است .

افزایش ذخایر آهن با مصرف اسفناج ایده‌ مناسبی است به ویژه به این دلیل که در مقایسه با گوشت قرمز منبع شناخته شده‌ای از آهن است.

اسفناج در پیشگیری از سرطانهای روده بزرگ ، معده ، پروستات ،‌حنجره و رحم موثر است.

 

 

خـداونــــــــدا ...!

 

 

تو تکراری ترین  " حضور "  زندگی منی ...!

 

 

و من عجیب به آغوش تو ...

 

 

از آن سوی فاصله ها خو گرفته ام...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آلبالو

 

 

 

 

 

آلبالو میوه ای با طبعی سرد و تصفیه کننده ی خون . خوردن آب آلبالو قبل از غذا باعث افزایش اشتها میشود. برای کسانی که از بیماری رماتیسم رنج میبرند خوردن آلبالو پیشنهاد میشود . همچنین کسانی که در محل های گرم فعالیت یا زندگی میکنند خوردن آلبالو بسیار مفید و ضروری است زیرا دفع کننده ی حرارت و گرما است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
1-     مدر : 30 گرم دم كرده آلبالو + يك ليتر آب سرد، جوشانده سرد شود روي 4 ليوان ميل شود.
 
 
2-     براي درمان غلظت خون :‌ صبح و عصر ميل شود.
 
 
3-     شستشو دهنده مجاري ادرار : آلبالو + عسل، بصورت شربت ميل شود. يعني آب آلبالو با عسل مخلوط به آن آب اضافه شود و ميل شود هر 4 ساعت يك ليوان .
 
 
4-     درمان فشار خون: 100 گرم قبل از غذا ميل شود.
 
 
5- جهت درمان چاقي و لاغر شدن صبح بعنوان صبحانه يك وعده غذايي خود را فقط آلبالو بخورند.
 
 
6- براي درمان خارش پوستي : ساعت 10 صبح و 5 عصر ميل شود، هر بار 50 گرم.
 
 
7- درمان سنگ مثانه : (پودر دانة آن با كمي رازيانه) دانه آن سمّي است با احتياط مصرف شود. به طور مساوي رازيانه و دانه آلبالو جهت سنگ كليه هم مناسب است، صبح بعد از صبحانه ميل شود هر ساعت يك ليوان آبجوش بنوشيد.
 
 
8- براي درمان تقويت نيروي جنسي: اسپرم (اسپرماتوزوئيد) را زياد مي‌كند، قبل از غذا حدود 50 گرم ميل شود.
 
 
9- درمان بيماري قند: قبل از غذا يك فنجان آلبالو ميل شود.
 
 
10- ماسك زيبايي : هفته‌اي يك شب له كرده به مدت 15 دقيقه روي پوست بگذاريد.
 
 
11- جهت درمان سوء هاضمه قبل از غذا ، حدود 50 گرم ميل شود.
 
 
12- درمان تصلب شرائين: ساعات 10 صبح و 5 عصر ميل شود، هر بار 50 گرم ميل شود.
 
 
13- صفرا بر: يك ساعت بعد از غذاي اصلي حدود 100 گرم خورده شود.
 
 
14- درمان بيماري نقرس يك ساعت بعد از غذاي اصلي و اگر شب فقط آلبالو بخورند بهتر است.
 
 
15- ضد كلسترول: يك ساعت بعد از غذاي اصلي ميل شود.
 
 
16- براي درمان ورم كليه بعد از خوردن آلبالو يك فنجان آب گرم بخورند و سپس بعد از چند دقيقه آلبالو ميل نمايند.
 
 
17- درمان ورم معده بالاي غذا اصلاً نخورند و قبل از غذا و يا در فواصل غذا با آهستگي دانه دانه بخورند.
 
 
18- سرد مزاجان كمتر بخورند.
 
 
19- آلبالو سرشار از ويتامين “آ ب ث” است و موادي چون كلسيم ، آهن ، منيزيم، سديم، پتاسيم، روي و فسفر دارد.
 
 
20- صمغ آلبالو نرم كننده سينه است. مكيدن آن رنگ رخسار را باز كرده و قلب را جلا مي‌دهد.
 
 
21- آلبالو و گيلاس را بعد از غذا فوراً نخوريد.
 
 
22- سي گرم دُم آلبالو را در يك ليتر آب خيس نموده بعد از 12 ساعت آن را جوشانده، روزي 3 ليوان ميل شود. اين براي درمان بيماري هاي كليه و مثانه مفيد مي‌باشد.
 

 

 

 

 

 

 مجله پزشکی دکتر سلام

 

 

 

 

آناناس

 

 

آناناس نوعی میوه است که ریشه آن از جنوب برزیل و پاراگوئه است. بزرگی آن ۱–۱٫۵ متر و بزرگی برجستگی روی آن تا ۳۰–۱۰۰ سانتیمتر است.این میوه نوعی میوه چندگانه است.

 

 

 

 

این گیاه بومی دائمی ناحیه گرمسیری قاره‌ای آمریکا است. میوه‌های خاردار و مطبوع آن از کوبا، پورتوریکو و هاوایی از نظر محصول، آناناس در رتبه اول قرار داد. آب و میوه‎ی گوشت این میوه را به مقدار زیاد کنسرو می‌کنند همچنین در جزایر فیلیپین از برگ‌های خاردار آن رشته‌هایی به دست می‌آید که با آن پارچه می‌بافند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترکیب شیمیایی

 

 

 

میوهٔ رسیدهٔ آناناس حاوی مواد زیر است : ویتامین A، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، فسفر، آهن، اسید سیتریک، اسید مالیک، بعلاوه میوهٔ خام و رسیدهٔ آناناس حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک بنام بروملین یا بروملائین است که اولین مرتبه درسال ۱۹۸۱ از آن استخراج شده و در در پایین ساقهٔ آن نیز فراوان است .
کاربرد دارویی آناناس

 

 

 

 

بروملائین که از میوهٔ آناناس به دست می‌آورند برای درمان بیماری‌های زیر مصرف می‌شود: بعنوان ضد آماس پس ازاعمال جراحی دندان، جراحی زنان، جراحی عمومی، برای درمان کوفتگی‌ها، خونمردگی‌ها و زخم‌های بعد از تصادفات، آبسه‌ها بکارمی رود.از میوهٔ آناناس و عصارهٔ آن نیز در گیاه درمانی درموارد زیر استفاده می‌شود:

 

 

 

 

قبل از زایمان برای تحریک انقباضات رحم و کوتاه کردن مدت زایمان.
درمان زخم‌ها و بیماریهای دهان.
بیماریهای دستگاه ادراری.
بیماری‌های زنان.
امراض دوران پیری.
درمان سوختگی‌ها.
درمان آماس وریدها.
خیز یا ورم ریه‌ها.
پیشگیری از سرطان‌ها.
پیشگیری از بروز زخم‌ها.
درمان سینوزیت.
درمان حساسیت ها(آلرژی‌ها)

 

 

 

  مجله پزشکی دکتر سلام

 

بادمجان
مدت طولاني است که مصرف انواع ميوه و سبزيجات با کاهش خطر ابتلا به بسياري از شرايط پزشکي مرتبط با شيوه زندگي ارتباط دارد. بسياري از مطالعات نشان داده اند که افزايش مصرف غذاهاي گياهي مانند بادمجان خطر ابتلا به چاقي و مرگ و مير کلي، ديابت و بيماري هاي قلبي را کاهش مي دهد.

 

 

 

 

سلامت قلب - فيبر، پتاسيم، ويتامين C، ويتامين B-6، محتواي آن ومواد مغذي گياهي موجود در بادمجان، همه سلامتي قلب را پشتيباني مي کند. خوردن غذاهاي حاوي فلاونوئيدها با خطر کمتر مرگ و مير ناشي از بيماري قلبي وابسته است. مصرف حتي مقدار کمي از غذاهاي غني از فلاونوييد ممکن است سبب سلامت انسان شود.

 

 

 

 

مطالعات متعدد نشان مي دهد که مصرف فلاونوئيدها شناخته شده به عنوان آنتوسيانين ها، نقش مهمي در کاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي ايفا کرده است. يک مطالعه خاص نشان داد که کساني که بيش از سه وعده ميوه و سبزيجات حاوي آنتوسيانين مصرف کنند خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي نسبت به کساني که مصرف کمتري دارند 34 درصد کمتر است. در مطالعه باليني ديگر، محققان دريافتند که افزايش مصرف آنتوسيانين ها به طور قابل توجهي با کاهش فشار خون همراه بود.

 

 

 

 

کلسترول خون - تحقيقات در مورد اثرات مصرف بادمجان در مطالعات حيواني نشان داده است که مصرف آب بادمجان در خرگوش با کلسترول بالا سبب کاهش معني داري در وزن و سطح کلسترول خون خرگوش گرديد.

 

 

 

 

تجزيه و تحليل آزمايشگاهي ترکيبات فنلي در بادمجان نشان مي دهد که سبزيجات حاوي مقادير قابل توجهي از اسيد کلروژنيک، يکي از قوي ترين جاذب راديکال هاي آزاد موجود در گياهان است. اين اسيد سبب کاهش سطح LDL و نيز به عنوان يک ضد ميکروب، ضد ويروس و يک عامل ضد سرطاني عمل مي کند.

 

 

 

 

سرطان-  پلي فنول در بادمجان داراي اثرات ضد سرطان است آنتوسيانين ها و عملکرد اسيد کلروژنيک به عنوان آنتي اکسيدان ها و ترکيبات ضد التهابي هستند آنها سلول هاي بدن را از آسيب هاي ناشي از راديکال هاي آزاد و به نوبه خود سبب جلوگيري از رشد تومور و تهاجم و گسترش سلول هاي سرطاني مي شوند آنها همچنين آنزيم هاي سم زدا را در داخل سلول ها تحريک و سبب ترويج مرگ سلول هاي سرطاني مي شوند.

 

 

 

 

عملکرد شناختي - يافته هاي حاصل از مطالعات حيواني نشان مي دهد که ناسونين، آنتوسيانين موجود در پوست بادمجان، يک آنتي اکسيدان قوي است که چربي غشاي سلولي در سلول هاي مغز را از آسيب راديکال هاي آزاد محافظت مي کند همچنين ثابت شده است به تسهيل حمل و نقل مواد مغذي به داخل سلول و خارج کردن ضايعات کمک مي کند.

 

 

 

 

تحقيقات همچنين نشان داده اند که آنتوسيانين ها سبب مهار التهابات عصبي و تسهيل جريان خون به مغز مي شود اين به جلوگيري از اختلالات رواني وابسته به سن کمک مي کند و همچنين حافظه را بهبود مي بخشد.

 

 

 

 

مديريت وزن و سيري - بادمجان داراي فيبرهاي غذايي است که معمولا به عنوان عوامل مهم در کنترل وزن و به عنوان عامل حجيم در دستگاه گوارش شناخته شده است اين ترکيبات سبب افزايش سيري و کاهش اشتها مي شود و به شما احساس سير بودن و در نتيجه سبب کاهش مصرف کلي کالري مي شود از آنجا که بادمجان در حال حاضر حاوي کالري پايين است بخش بزرگي از يک رژيم غذايي کم کالري سالم مي باشد.

 

 

 

 

مو و ناخن - به ياد داشته باشيد که محتواي آب بالا، مقادير زيادي از فيبر و مواد مغذي و مواد معدني در بادمجان براي تغذيه مو و ناخن ها مفيد است.

 

 

 

کمک به ترک سيگار - اگر سيگار مي کشيد، در اينجا خبر خوب اين است بادمجان حاوي مقدار کمي از نيکوتين و لذا مي تواند به کاهش ميل شديد شما به سيگار کمک کند.

بامیه با داشتن مواد مغذی با ارزشی مانند ویتامین های C ,A و گروه B از جمله: اسیدفولیک B۵، B۲، B۶ و عناصری از قبیل: منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر و پتاسیم، فیبر و ماده لزج، اثرات مثبت فراوانی بر سلامت انسان دارد. این گیاه از نظر اقتصادی نیز ارزان و در دسترس همه افراد است.

بامیه

مفید برای دیابتی ها:
فیبر موجود در بامیه، نمایه گلایسمی پایینی به آن می دهد، یعنی به سرعت قند خون را بالا نمی برد. بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش داده و به حفظ قند خون کمک می کند، بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.موسیلاژ یک نوع فیبر موجود در بامیه است که از طریق متصل شدن با نمک های صفراوی و اسیدهای چرب، موجب کاهش کلسترول و پروفایل لیپیدی خون می شود و برای بیماران قلبی و هایپرلیپیدمی توصیه می شود. اثر بامیه در کاهش کلسترول خون، یکی از خصوصیات بسیار مفید این سبزی است، زیرا مانند داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد. اسیدفولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود.افزایش این ماده از طریق انسداد رگ های خونی، یکی از عوامل خطرساز ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است. همچنین می تواند در خون سازی موثر باشد.ویتامین C نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم است که کمبود آن می تواند باعث اختلال در جذب اسیدفولیک شود.در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی می شود.

دفع سموم:
این سبزی دارای ماده لزجی است که کمک فوق العاده ای به دفع مواد زائد و سموم در سیستم گوارشی می کند.

پیشگیری از یبوست:
یکی از عوارض رژیم های کاهش وزن ابتلا به یبوست است که مصرف بامیه هم مانع یبوست می شود و هم به روند کاهش وزن کمک می کند.بسیاری از متخصصان معتقدند که بیشتر بیماری ها از روده آغاز می شوند. فیبر موجود در بامیه با جذب آب کافی، از بروز یبوست جلوگیری کرده و ابتلا به بیماری هایی از قبیل: بواسیر و دیورتیکولیت را به شدت کاهش می دهد.دیورتیکولیت، التهاب دیورتیکول ها (کیسه های گرد فتق مانند در دیواره مخاط روده بزرگ) است که در اثر تجمع باکتری ها و سایر محرک های داخل دیورتیکول ها ایجاد می شود و باعث درد، نفخ، تهوع، یبوست، اسهال و تب می شود. معمولاً برای افزایش حجم مدفوع و رفع یبوست، مصرف سبوس گندم توصیه می شود که امکان دارد دیواره روده را حساس کند، ولی موسیلاژ موجود در بامیه این تأثیر را نداشته و خروج مدفوع را آسان می کند. بامیه به دلیل خاصیت لزج بودن و لغزندگی، یکی از ملین های بسیار مفید به شمار می آید.

مفید برای فشار خون بالا:
مصرف بامیه به جهت داشتن پتاسیم و منیزیم در بیماران مبتلا به فشارخون بالا می تواند اثر کمک کننده داشته باشد. همچنین می تواند برای پیشگیری از فشارخون بالای دوره بارداری (پره اکلامپسی و اکلامپسی) و گرفتگی عضلات طی دوران بارداری مفید باشد.

بالنگ

پوست زرد این میوه زیبا و خوشبو، برای تقویت قلب و مغز و کبد، توصیه شده است و کارشناسان طب سنتی اعتقاد دارند که ترنج برای معده و احشای داخل شکم مفید بوده و برای از بین بردن نفخ و همچنین کمک به هضم غذا تجویز می‌شود.

پسته

پسته تازه در فصل خود بسیار مورد استقبال قرار میگیرد این نوع پسته بسیار خوش طعم میباشد ودارای خواص زیادی میباشد .درادامه مطلب زیر با خواص پسته تازه آشنا میشوید.
گنجاندن پسته در رژیم غذایی می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و تنگ شدن شریان‌های قلبی به علت رسوبات خونی جلوگیری كند و كلسترول خون را نیز كاهش دهد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد داوطلبانی كه مدت یك ماه مرتبا ۲۸ گرم پسته در روز مصرف كرده‌اند، میزان كلسترول
خون آنها ۸ ‌/‌ ۴ درصد كاهش یافته‌است.با مصرف
پسته سطح كلسترول بد لیپوپروتئین با غلظت كم تا ۱۱‌/۶ درصد كاهش می‌یابد.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد كه پسته، سطح كلسترول بد را در بدن كاهش می‌دهد و در ضریب لیپوپروتئین هم تغییراتی مفید صورت می‌دهد. محققان می‌گویند پسته دارای مقادیر زیادی ماده گیاهی ضداكسیدانت لوتئین است كه معمولا در سبزیجات پربرگ و تیره رنگ موجود است.


 

سیب

مصرف سیب راه‌کار رفع حرارت اضافی بدن

وی درباره راههای خارج کردن حرارت اضافی بدن افزود: مصرف سیب چه به‌صورت آب سیب یا سیب پخته یا سیب رنده شده حرارت اضافی در سیستم گردش خون و سیستم گوارش افراد را خارج می‌کند.

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: سیب موجب رفع بی‌قراری شبانگاهی در افراد می‌شود. مصرف روزانه سیب به سلامت بدن افراد کمک می‌کند 

خواص خرمالو:

خرمالو داراي مقادير قابل توجهي ويتامين هاي C ، B3 ، B2 و B1 است، در ضمن اين ميوه داراي مواد معدني ضروري براي بدن مانند کلسيم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسيم و مقداري نيز سلولز است.

بخش گوشتي اين ميوه محتوي مقدار زيادي فيبر، مواد آنتي اکسيداني همچون تانن، فنول، ليکوپن، لوتئين، مواد قندي، پکتين و اسيد مي باشد. عمده ترين اسيدهايي که در اين ميوه وجود دارد، اسيد ماليک و اسيد تارتاريک و اسيد سيتريک است.

 خرمالو به دليل دارا بودن مواد معدني، براي رشد و نمو بسيار مفيد شناخته شده است و آهن موجود در آن عنصر اصلي خونسازي و پتاسيم موجود در آن اشتهاآور و شست و شو دهنده کليه و کبد مي باشد، با وجود عناصري همچون پتاسيم و منيزيم در اين ميوه، خرمالو کلسترول بد و فشار خون را نيز کاهش مي دهد به همين دليل اين ميوه براي سلامتي بيماران قلبي و افراد داراي چربي و فشار خون بالا بسيار مفيد است. از طرفي به دليل دارا بودن پکتين که يکي از انواع فيبرهاي محلول در آب است، باعث کاهش چربي هاي خون مي شود.



به آموزش ها در ادامه مطلب مراجعه فرمایید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: سین مثل سلامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 7 مهر 1394برچسب:, | 17:20 | نویسنده : بهار خانوم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.